يکي از جديدترين خدمات شرکت پست جمهوري اسلامي ايران، ايجاد سرويس پست الکترونيکي از طريق سايت اين شرکت است که اين سرويس از سوي شرکت پست يک راه مطمئن براي داشتن پست الکترونيک، امکان شخصي سازي صندوق پست الکترونيک، امکان دريافت فضاي بيشتر برحسب نياز، امکان اضافه کردن امضاي ديجيتال به نامه هاي الکترونيک معرفي شده است.
به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين سامانه سازگار با سيستمهاي عامل ويندوز 8، موزيلا فايرفاکس، گوگل کروم و اپراست و توصيه شرکت پست استفاده از موزيلا فايرفاکس و گوگل کروم است.
متقاضيان ميتوانند با ورود به سايت شرکت پست با آدرس post.ir با مشاهده گزينه سرويس پست الکترونيک در نوار بالاي صفحه نسبت به ثبتنام خود اقدام کنند.
کاربران مي توانند اقدامات ذيل را جهت ايجاد صندوق پست الکترونيکي انجام دهند:
1- انتخاب نوع شخصيت حقيقي يا حقوقي روي گزينه (نوع ثبت نام براي)
2- تکميل فيلدهاي اجباري و ترجيحا اختياري موجود
3- دريافت کد رهگيري پس از اتمام فرايند ثبت نام
4- حضور در يکي از دفاتر پستي منتخب جهت تکميل فرايند ثبت نام (تنها براي يک نوبت)
اين نکته نيز قابل توجه است که پس از اتمام مرحله سوم، صندوق پست الکترونيک شما ايجاد گرديده و به مدت 15 روز بصورت رزرو بنام شما نگهداري خواهد شد و در صورت عدم مراجعه به دفاتر پستي منتخب عمليات رزرو شما لغو خواهد شد.
شما ميتوانيد وجه ثبت نام صندوق پست الکترونيک خود را بصورت حضوري و يا غير حضوري (از طريق کارتهاي بانکي عضو شبکه شتاب ) پرداخت کنيد.
اما در قسمت انتخاب فرم ثبتنام براي اشخاص حقيقي و حقوقي جداگانه در نظر گرفته شده است که هنوز ثبتنام براي اشخاص حقيقي امکانپذير نيست و تنها اشخاص حقوقي قادر به تکميل فرم خود هستند.